شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نتایج نظرسنجی Continuous Testing منتشر شد

Continuous Testing
Continuous Testing

KMS Technology، نتایجی از یک نظرسنجی در مورد تست نرم‌افزار را برای کشف چالش‌ها و دستاوردهای شرکت‌هایی که از تست مداوم(Continuous Testing) به عنوان بخشی از استراتژی کلی تست نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند، منتشر کرده است.

پاسخ‌دهندگان حدودا شامل ۱۳۵ طراح و برنامه‌نویس نرم‌افزار بودند که در حوزه IT چندین صنعت مختلف فعال بودند.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که شرکت‌ها معتقدند تست مداوم، کلید تسریع چرخه‌های انتشار و بازخورد فوری در مورد نواقص است.

مزایای تست مداوم
تست مداوم، با توجه به انتشار، دارای مزایای مختلف است. این کار می‌تواند اعتماد به نفس تسترها را افزایش داده و به تسترها اجازه دهد تا کدی با کیفیت بالا را منتشر کنند.

این نظرسنجی بیان می‌کند که معرفی فرهنگ “تست مداوم تا یک مدل تحویل نرم‌افزار در سازمان” تیم را تشویق می‌کند در اوایل مرحله چرخه حیات محصول، تست را آغاز کنند.

بر اساس نتایج این تحقیق، ۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان کرده‌اند که تست مداوم برای شناسایی نواقص نرم‌افزار، بینشی سریع و مداوم را ارائه می‌دهد، و ۵۸ درصد از آنها نیز گفته‌اند که شناسایی مشکلات در اوایل کار، دلیل اصلی پذیرش تست مداوم بوده است.

شمار قابل توجهی از شرکت‌کنندگان (۸۴%) نیز موافق هستند که اتخاذ تست مداوم به آنها کمک کرده است تا چرخه‌های تست کوتاه‌تری داشته باشند و علاوه بر این به آنها کمک کرده است تا پوشش تست بهتری را با همان تیم تست(بدون تغییر در تعداد نفرات) انجام دهند.

همچنین ۸۰% از پاسخ‌دهندگان که در این بررسی شرکت کرده‌اند نیز به شدت موافق بودند که تست مداوم باعث کاهش نواقص گزارش شده در نرم‌افزار شده است.

چالش‌های تست مداوم
با این حال، این نظرسنجی نشان داد در حالی که شرکت‌ها تست مداوم را اتخاذ می‌کنند، به طور فزاینده‌ای نیز متوجه می‌شوند که استفاده از تست مداوم هنوز هم چند چالش دارد.

در بالای لیست چالش‌های ذکر شده: ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که استخدام تسترهای اتوماتیک که دارای مهارت‌های مورد نیاز باشند هر روز سخت‌تر می‌شود، و ۵۶ درصد نیز گفته‌اند که تسترهای دستی “برای دستیابی به مهارت‌های برنامه‌نویسی مورد نیاز برای انجام وظایف جدید” تردید دارند.

این نظرسنجی همچنین بیان می‌کند که حتی پس از تست مداوم، برخی از تیم‌ها همچنان با مشکل مواجه هستند.

۸۴ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز موافق بودند که تلاش برای تعمیر و نگهداری تست‌های خودکار افزایش یافته است، و ۶۷ درصد نیز گفته‌اند که کل زمان اجرای تست‌ها زیاد شده است.

یافته های کلیدی دیگر در این گزارش عبارتند از:

  • تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی(۴۷%) گفته‌اند که تست مداوم در یک زمان برای چند تیم اتخاذ شده است. ۹۰% گفته‌اند که این فرآیند برای تکمیل با تست‌هایی که برای شش ماه در نظر گرفته شده‌ است، طولانی می‌باشد. اکثریت پاسخ دهندگان(۵۰%) نیز گفته‌اند که می‌توانند تست‌ها را در کمتر از ۳ ماه کامل کنند.
  • ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که Integration، زمینه اصلی Test Coverage است؛ ۴۸% نیز گفته‌اند تست امنیت، در حالی که ۴۴% از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که تمرکز اصلی بر تست UI بوده است.
  • Performance/Load testing به میزان ۵۷% و تست‌های امنیت به میزان ۵۳% به احتمال زیاد همیشه اتوماتیک خواهند بود. به دنبال این موارد، Unit Testها و Component Testها به میزان ۴۷% و تست‌های Integration به میزان ۴۶%، ذکر شده‌اند.

ماش هوندا(Mush Honda)، نائب رئیس Testing KMS Technology، با اشاره به یافته‌های این نظرسنجی گفت: “بزرگترین سورپرایز این نظرسنجی، دشواری شرکت‌ها در مواجه برای یافتن و آموزش تسترها در زمینه Continuous Testing بود.”

وی افزود: “ما به تجربه یاد گرفته‌ایم که تست مداوم تستی مهم برای رفع درخواست‌های موجود برای ارئه سریع برنامه با اطمینان بالا به کیفیت آنهاست. با این حال، به عنوان یک صنعت، ما در تولید نرم‌افزار نمی‌توانبم هر دو موضوع سرعت و کیفیت را پوشش دهیم مگر اینکه به تفکر آموزش تحویل مداوم(Continuous Delivery) به نسل جدید تسترها متعهد باشیم. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، همه شرکت‌ها قادر به درک مزایای چرخه‌های سریع انتشار و کیفیت نرم‌افزار بالا خواهند بود. “

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *