شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ISTQB Foundation

ISTQB Foundation Level-Roundel
ISTQB Foundation Level-Roundel

امروزه هر چیزی در دنیا برای اینکه قادر به ابراز وجود در بازار باشد، باید کیفیت خود را به واسطه دریافت گواهینامه از یک سازمان ذیربط و معتبر، تضمین نماید. دانشگاه گواهی کننده تحصیلات عالی شماست، سازمان استاندارد گواهی کننده کیفیت محصول تولید شده یک کارخانه است و … . از این قبیل سازمان‌ها و نهادها در همه جای دنیا حضور دارند، و برخی نیز فعالیت خود را به صورت بین‌المللی انجام می‌دهند، مانند ISO. اما آیا تا کنون فکر کرده‌اید که برای گواهی کردن صلاحیت یک مهندس تست به صورت بین‌المللی باید به کجا رجوع کرد؟ ISTQB یا International Software Testing Qualification Board یک نهاد بین‌المللیست که مسئول گردآوری، تدوین و توزیع دانش تست نرم‌افزار در دنیا، و ایضا اخذ امتحان و ارائه گواهینامه معتبر بین‌المللی به مهندسین تست نرم‌افزار است. دوره پیش رو، به منظور آماده‌سازی متقاضیان دریافت گواهینامه برای شرکت در امتحان ISTQB در مقطع Foundation تشکیل شده است، که تمام سیلابس‌های آن متناسب با سیلابس جهانی این مقطع از ISTQB است. علاوه بر این در این دوره از تمامی متقاضیان امتحانات شبیه‌سازی شده به عمل می‌آید، تا دانش‌پژوهان بتوانند با قدرت بیشتری در جلسه امتحان اصلی که به صورت بین‌المللی برگزار می‌گردد، حاضر شوند.

انواع برگزاری: حضوری/مجازی آنلاین

برگزاری‌های مختلف این دوره: لیست ادوار

وضعیت ثبت نام: فعلا ندارد(مجددا برگزار خواهد شد)

  • رئوس مطالب
  • مدت
  • پیشنیاز
  • مخاطبین رویداد
  • انتظارات پس از رویداد
  • ملاحظات مهم
  • مدرس/سخنران

سرفصل دوره: سرفصل این دوره طبق سیلابس جهانی ISTQB Foundation 2018 ارائه می‌شود.

ISTQB CTFL 2018
ISTQB CTFL 2018

این دوره در سیلابس ۲۰۱۱ به صورت ۲۴ ساعته برگزار می‌شد. اما همیشه زمان کم می‌آوردیم. در سیلابس ۲۰۱۸ با اینکه موضوعات به لحاظ تعدادی کاهش یافت، اما عمق مطالب بیشتر شد. در نهایت تعجب ISTQB اعلام کرد که حداقل زمان ارائه در سیلابس ۲۰۱۸ از ۲۴ ساعت هم کمتر است. به همین دلیل حداقل زمان ارائه آنرا برابر با ۱۶:۴۵ اعلام کرد. اما این دوره با توجه به عمق مطالب به هیچ وجه امکان برگزاری در این مدت را ندارد. ما بر حسب تجربه متوجه شده ایم، که حداقل مدت زمان مورد نیاز برای این دوره ۴۰ ساعت است. اما در همین مدت متوجه شدیم که ۴۰ ساعت هم زمان مناسبی نیست. لذا از نوبت سیزدهم، این دوره به مدت ۴۲ ساعت برگزار می‌شود.

۶ ماه سابقه به عنوان System Tester یا User Acceptance Tester و یا Developer داشته باشد. هر چند بهتر است:

  • تجربه مختصری در تحلیل سیستم داشته باشید
  • تجربه مختصری در طراحی دیاگرام‌های UML داشته باشید
  • فارق از زبان برنامه‌نویسی، با کدنویسی آشنایی داشته باشید

دقت کنید که آمادگی در این سه مورد صرفا کمک کننده بوده و الزامی نیست.

  • افرادی که تمایل دارند به عنوان آزمونگر نرم‌افزار فعالیت نمایند.
  • شخصی با تجربه آزمون که می‌خواهد دانش و مهارت خود را در آزمون چارچوب داده و گسترش دهد.

در انتهای این دوره دانش‌پژوهان توانمندی‌های زیر را کسب می‌کنند:

  • درک مفاهیم روی: اصول، فرآیند آزمون، اصول مدیریت آزمون، روش‌ها، استراتژیهای آزمون، ریسک‌ها، و اصول پشتیبانی از اهداف آزمون
  • تحلیل مستقل و اولویت‌بندی مشخصات Functional و None-Functional
  • طراحی آزمون‌ها با استفاده از تکنیک‌های ارائه شده برای آزمون‌های Functional در تمام سطوح تست، برای سیستم‌های با پیچیدگی کم تا زیاد
  • اجرا و تفسیر آزمون بر اساس نتایج و گزارشگیری روی نتایج آزمون‌ها به صورت مستقل
  • نوشتن Incident Report به صورت قابل فهم و روشن
  • مشارکت در بررسی خطوط مبنایی آزمون ویژه شرکت و محصولات تولید آزمون برای سیستم‌های با پیچیدگی کم تا زیاد
  • آمادگی دانش‌پژوه برای کمک به انتخاب و اجرای فرآیند آزمون مبتنی بر ابزار

امکانات دوره

  • برگزاری امتحانات شبیه‌سازی شده در پایان هر جلسه به منظور آمادگی بیشتر ثبت نام شدگان برای حضور در آزمون اصلی.
  • پذیرایی در زمان تنفس(ویژه دوره‌های حضوری).

عدم امکان صدور فاکتور رسمی

  • فاکتورهای صادر شده از سمت ما دارای شکل رسمی(که شامل شماره ثبت شرکت تیستن، شماره تماس ثابت و دیگر اطلاعات حقوقی می‌شود) نمی‌باشد. در عوض به صورت غیر رسمی و در سربرگ تیستن صادر می‌گردد. لذا افراد یا شرکت‌هایی که تمایل به ثبت نام در دوره دارند، در نظر داشته باشند که اگر نیاز به فاکتور دارند، این فاکتورها شکل رسمی نخواهند داشت. بنابراین در صورتیکه بعد از پرداخت وجه درخواست فاکتور رسمی نمایند، نه تنها امکان آن وجود ندارد، بلکه امکان استرداد وجه نیز مقدور نمی‌باشد.
  • برخی از شرکت‌ها به جای فاکتور درخواست اسکن کارت ملی مدیر مجموعه یا مدرس دوره را دارند. طبق سیاست تیستن این کار تنها در شرایطی مقدور است که ۱۰%(به منظور پرداخت کسورات قانونی از جمله مالیات احتمالی) مبلغ بلیت خریداری شده به قیمت بلیت افزوده شود. بنابراین در صورتیکه برخی شرکت کنندگان بعد از پرداخت وجه درخواست ارائه اسکن کارت ملی نمایند، فقط با اضافه پرداخت مذبور امکان دریافت کپی کارت ملی را خواهند داشت.

استرداد وجه

  • پس از تهیه بلیت و پرداخت وجه، امکان مرجوعی بلیت وجود ندارد. لطفا در خرید خود دقت فرمایید.
  • در صورتیکه دوره به هر دلیلی لغو شود، که مقصر آن ثبت نام کنندگان نباشند، وجه ثبت نام به طور کامل و بدون کم و کاست، حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به شماره کارت ثبت نام کننده مسترد شده و واریز می‌گردد.

محدودیت‌های برگزاری دوره

  • کلاس راس ساعت آغاز می‌گردد، حتی اگر فقط یک نفر از ثبت نام شدگان در کلاس حضور داشته باشد. لذا خواهشمند است راس ساعت و یا کمی قبلتر از آن در کلاس حضور یابید.
  • در این دوره آموزش ابزار خاصی ارائه نمی‌شود، اما طبق سیلابس در رابطه با ابزار صحبت خواهد شد.

صدور مدرک و سرتیفیکیت

  • این دوره مانند تمام دوره های اخذ سرتیفیکیت صرفا در برگیرنده آموزش است، و برای دریافت سرتیفیکیت بین المللی ISTQB در مقطع Foundation باید امتحانات این دوره که در ایران نیز مرتبا برگزار می‌شود، را پشت سر بگذارید. بنابراین طبق استاندارد ISTQB ما در این دوره اجازه صدور گواهینامه نداریم، و هر سرتیفیکیت دیگری که در انتهای چنین دوره‌ای نیز صادر شود بی ارزش است.
  • در پایان این دوره بنا به درخواست ثبت نام شدگان، مدرک پایان دوره ارائه می‌شود که البته در آن درج می‌شود که “این مدرک به معنی سرتفیکیت نیست، و صرفا اعلام پایان دوره مذبور می‌باشد”.

Abolfazl Khajeh Dizaji

ابوالفضل خواجه دیزجی، مشاور، مدرس، مترجم و مولف کتب دوره‌های تست نرم‌افزار

آموزش

۴۸ دیدگاه

  1. عرض ادب خدمت مخاطبین محترم سایت خوب تستین
    بنده در تاریخ بهمن ماه ۱۴۰۰ موفق به پایان دوره istqb این سایت شدم خلاصه کلام میتونم بگم با اینکه بدون تخفیف پول کامل دوره رو پرداخت کردم واقعا حلالشون باشه که اگر بیشترم هزینه میکردم بخاطر ارزش افزوده ای که برام داشت کاملا صرفه داشت چون منو به شدت تو حوزه اصول و مبانی مهندسی تست نرم افزار ارتقا داد که باعث شد تو محیط کارم مطرح بشم بخاطر اینکه هرچقدرم تا حالا تجربه کاری داشتم دانش و تخصص و اصول تست مسلط نبودم جلو مدیر عامل و مدیر های میانی ولی الان دیگه با ذهن باز حق نظر و حرف واسه گفتن دارم… و نقشه راه که توی این عرصه پیش رو داشتم هم بیشتر برام روشن شد .
    همچنین بزرگترین مریت این دوره این هست که تا گرفتن مدرک CTFL ISTQB ساپورت میکنن از شما انشالله منم برنامه دارم بخونم بیشتر و حتمااا سال آینده مسلط شدم شرکت کنم توی امتحان سرتیفیکیت
    با عرض تشکر فراوان از مدیریت سایت خوب تستین ❤️

  2. دوره بسیار مفید بود و کلا دیدگاهم به تست تغییر کرد.
    ممنون از استاد گرامی که با صبر و حوصله زیاد به سوالات پاسخگو هستند .

  3. امیرحسین ابراهیمی

    کیفیت دوره بشدت بالا است . مرسی از استاد دیزجی که این قدر زحمت میشکند

  4. برای فردی مبتدی که علاقه مند به یادگیری تست نرم افزار است این دوره مناسب است؟ اگر خیر میشه بفرمایید چه دوره ای باید شرکت کرد؟

    • آموزش

      سلام. این موضوع نیاز به مشاوره داره.
      لطفا در این مورد با مدرس دوره، آقای دیزجی مشورت کنید.
      با این شماره تماس بگیرید، و یا در صورت عدم امکان پاسخگویی، پیامتون رو به این شماره واتسپ کنید:
      ۰۹۱۹۴۹۹۳۴۸۰

  5. با سلام
    میخواستم بدونم دوره مجازی آنلاین چه زمانی برگزار میشه و هزینه دوره چقدر هستش؟
    با تشکر

  6. دوره مجازی ISTQB شرکت کردم که به لحاظ زمانی، بسیار به صرفه بود.
    کلاس فوق العاده ای بود، جناب دیزجی همواره پاسخگوی سوالات ما بودند. پس از گذراندن دوره، دید و دانش قبلی که از تست نرم افزار داشتم ارتقا پیدا کرد.

  7. من خیلی خوشحالم که این دوره رو شرکت کردم و نگاهم به دنیای تست کلا عوض شد .تقریبا خیلی از تجربیاتی که تو تست نرم افزار داشتم بصورت تئوری و علمی آموزش دیدم و دوره ی بسیار مفیدی بود و نکته دیگه مجازی بودن این دوره بود که تونستم باخیال راحت شرکت کنم .

  8. کیفیت مطالب ارایه شده طی دوره و سطح اطلاعات جناب دیزجی خیلی عالی بود، با توجه به تجربه چندین ساله ای که در حوزه تست داشتم متوجه این شدم که شرایط شرکت براساس خیلی از اصول و چارچوبهایی که مطرح شد، پایه گذاری شده و اینکه مواردی هنوز وجود دارن که احتمالا میتونه این فرایند رو بهتر از قبل پیش ببره. همچنین دوره به صورت مجازی برگزار شد که ازشرایط موجود راضی بودم.

  9. من با توجه به آنکه هیچ تجربه و علمی در بحث تست نداشتم و با مشورت با مهندس دیزجی دوره تحلیل زیر نظر مهندس دیزجی شروع کردم از طریق اسکایپ و به صورت خصوصی چون از شیراز امکان اومدن به تهران رو نداشتم پس از پایان دوره تحلیل حدود ۷۲ ساعت دوره ISTQB رو هم زیر نظر استاد دیزجی گذراندم و با توجه به علم بالای ایشون و کیفیت کلاس مجازی که تایم خیلی خیلی خوبی که برای بنده گذاشتن و اشنایی با مبانی اولیع دنیای تست تصمیم گرفتم دوره سلنیوم هم با استاد بگذرونم.

  10. دوره ISTQB, دیدگاه و جایگاه تست را بصورت کاملا متفاوتی از انچه تا بحال تصور میکردم, تغییر داد. مباحث مطرح شده در طی دوره, کاربرد در بهینه کردن, موارد مربوط به مدیریت پروژه, طراحی, تحلیل, تست و زمانبندی داشت.امیدوارم بزودی در دوره های تکمیلی امکان حضور داشته باشم.

  11. مطالب ارائه شده در دوره بسیار کاربردی هست و به درک علمی‎تر و درست‎تر مباحث تست نرم‌افزار کمک زیادی میکنه. مباحث زیادی توی دوره تدریس میشه که به نظرم یادگیریش (حداقل) برای همه کسانی که تستر مستقل هستند، لازمه. استاد با صبوری و روی خوش جواب همه سوالات رو میدن که ازشون ممنونم

  12. با تشکر از استاد دیزجی که با صبر و حوصله مطالب رو ارائه نمودند،این دوره رو برای همه کسانی که در حوزه تست فعالیت دارند پیشنهاد میکنم.

  13. این دوره برای افرادی که مدتی بصورت تجربی تست نرم افزار را در یک سازمان عهده دار بودند بسیار کاربرد دارد که بتوانند به دانش خود چهارچوب و نظم بدهند. برای کسانی هم که تمایل دارند با مفاهیم مهندسی نرم افزار در حوزه تست آشنا شوند نیز مفید میباشد.
    همانطور که در چارت دوره ISTQB آورده شده با سپری کردن این دوره میتوانند در مرحله بعد در حوزه ای از تست که اهمیت و علاقه بیشتری دارند حرکت نمایند.
    با تشکر و آرزوی موفقیت

  14. من با جناب آقای مهندس دیزجی کلاس خصوصی گرفتم و واقعا خیلی خیلی بهتر از اون چیزیه که انتظار داشتم من کلاس های خصوصی زیادی در زمینه های مختلف داشتم با استادهای مختیف واقعا هیچ کدوم به کیفیت این کلاسی که با آقای مهندس دیزجی گرفتم نبوده و این به مراتب به دلیل بالا بودن بیس علمی این بزرگوار بوده و همچنین وجدان کاری ایشان و نهایت تشکر و احترام را نسبت به این استاد بزرگوار دارم خدا از ایشون راضی باشه

  15. درخت تو گر بار دانش بگیرد بزیر آوری چرخ نیلوفری را
    من دوره ISTQB را نزد جناب آقای مهندس دیزجی بصورت خصوصی گذراندم. به حق کیفیت کار ایشان و تخصص و تعهدشان به انتقال مطلب به دانشجو بی نظیر می باشد.
    بدلیل محل زندگی اینجانب در کشور اتریش قسمتی از آموزش بصورت مجازی و از طریق اسکایپ انجام شد که کیفیت کار کماکان عالی ادامه یافت، ضمن عرض تشکر از استاد گرامی دیزجی، بدلیل استاندارد بالای آموزش ایشان بنده دوره های دیگری همچون تست در محیط اسکروم را هم اکنون با ایشان از طریق اسکایپ ادامه می دهم.
    از انجایی که رشته تخصصی دانشگاهی و شغلی من انفورماتیک می باشد دوره های مختلفی را در مراکز علمی وین گذرانده ام که بعد از آشنایی با دوره های مهندس دیزجی تنها مرجع ام ایشان می باشد و به یقین باید گفت کیفیت ارائه ایشان یک سر و گردن بالاتر از دوره های برگزار شده در اروپا بود.
    لازم به ذکر است ایشان بعد از پایان دوره دانشجو را در مراحل بعدی ساپورت می کنند و از حمایت به حل مسائل مربوط به دوره در آینده دانشجو دریغ نمی کنند. تشکر فراوان و امید به بالا رفتن سطح علمی بچه های ایران.
    یا حق
    پوریا وین، ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹

  16. کیفیت آموزش و مطالب ارائه شده در این دوره عالی بود. استاد دیزجی بسیار مسلط و عالی تدریس می کنند . دو جلسه بیشتر برای تدریس در نظر گرفتن و زمان کم باعث نشد که کیفیت تدریس کم بشه و واقعا مفید بود برای من . از ایشون تشکر می کنم . این دوره به همه دوستانی که در این زمینه کار می کنند پیشنهاد می کنم .

  17. شرکت توی این دوره برای من یک اتفاق فوق العاده محسوب میشه. مدتها بود سر کلاس همچین استادی ننشسته بودم. تسلط ایشون روی مطالب مثال زدنی هست و انتقال مطالب هم به شکل فوق العاده ای انجام میشه که در کنار نظم برگزاری کلاس باعث میشه از نظر علمی کلاس بی نظیری باشه . احساس تعهد استاد نسبت به تک تک اعضای کلاس و همینطور تواضع و فروتنی ایشون باعث میشه محیط کلاس یک محیط خیلی راحت و دوستانه باشه که همین امر باعث ایجاد اشتیاق برای شرکت توی این دوره میشه . در نهایت خیلی خوشحالم که توی این دوره شرکت کردم و برای مهندس دیزجی طول عمر با عزت و سلامتی رو از خداوند خواستارم .

  18. من در دوره ISTQB Fundation شرکت کردم.
    استاد بسیار در انتقال مفاهیم و جزییات توانا هستند.برای کسانی که در حوزه تست فعالیت دارند توصیه میکنم برای شرکت در این دوره برنامه ریزی داشته باشند.
    درک جزییات و موارد تئوری توی این زمینه خیلی میتونه توی انجام تست به صورت عملی کمکتون کنه.
    از آقای دیزجی به خاطر برگزاری این دوره و روش تدریسشون سپاسگزارم

  19. من برای اولین بار در دوره های مهندس دیزجی شرکت کردم. بسیار زیاد با وجدان تدریس میکنن، براشون مهمه که حتما همه ی شرکت کنندگان مطالب را درک کرده باشن، همه ی سوالات رو جواب میدن و ابهامات را رفع میکنن. با اینکه هر جلسه کلاس ۴ ساعت بود ولی طوری جذاب تدریس میکنن که گذشت زمان رو متوجه نمیشید. توصیه میکنم که اگه در فیلد تست نرم افزار کار میکنید، دوره بعدی را از دست ندید.

  20. واقعا از اقای مهندس بابت تسلط، نظم، ادای کامل مطالب و انرژی بالای کلاسشان سپاسگزارم
    به جرات میتونم بگم اولین دوره ای بود که استادی چنان با وجدان داشت ایشان برایشان بسیار مهم هست که تک تک دانشجویان تمامی مطالب را جز به جز متوجه شده و درک کنند حتی اگر یک نفر با ابهام بگوید که متوجه شده مجدد مطلب را روشن سازی میکنند
    با تمام انرژی خوب و مثبتی که مهندس دارند کلاس نه تنها سخت و کسل کننده نیست بلکه بسیار جذاب و پرانرژی هست
    محل برگزاری کلاس بسیار مرتب هست
    ساعت شروع و پایان و آنتراک دقیق هست بدون دقیقه ای تاخیر
    درگیر کردن تمام دانشجویان در کلاس
    و از همه مهمتر وجدان تدریس اقای مهندس که تمامی مطالب را بدون جا انداختن ، کامل به دانشجو تفهیم میکنند حتی اگر ساعت دوره به طول انجامد ایشان مدت دوره را بیشتر میکنند تا مطلبی ناگفته نماند

  21. طرز بیان استاد بسیار خوب بود و اصلا خسته کننده نبود و به صورت کامل همه چی رو بیان کردن
    ان شاء الله بتونیم توی امتحانش بین المللی اش هم قبول بشیم

  22. دوره بسیار بسیار خوب و کاربردی بود
    من در‌کارم خیلی از مطالب‌دوره استفاده کردم و امیدوارم بتونم در امتحانشم قبول شم
    از جناب‌مهندس دیزجی بسیار ممنونم بابت تسلط خیلی زیادشون به مطالب
    و همچنین توضیحات زیاد و کاملشون
    من به شخصه خیلی این دوره رو دوست داشتم و مطالبشو‌به کاربردم
    ممنون

  23. به نظر بنده این دوره یکی از پر محتوا ترین دورهایی هست که برگزار شد. مطمئنا دورهای بعدی شرکت خواهم کرد

  24. بسیار مفید بود
    از همین جا از تلاش های استاد گرامی جناب آقای دیزجی تشکر میکنم.

  25. سلام
    من دوره رو حدود دو سال پیش گذروندم از مشهد میومدم تهران، دوره خیلی خوبی بود و جناب دیزجی بسیار مسلط بودن. و به شخصه برای من خیلی مفید بود تنها نکته ای که به ذهنم میرسه بگم اینکه مطالب دوره بسیار زیاد بود و یک جاهایی مجبور میشدیم سریع از موضوع عبور کنیم به نظرم میرسه میشه مدت زمان دوره رو یک تا دو روز دیگه افزایش داد. چون مطالب زیاد و بعضا سنگین هستند …

  26. یکی از مهمترین نکاتی که فقط در کلاسهای مهندس دیزجی میشه مشاهده کرد اینه که علاوه بر تئوری دقیق مثالهای بسیار قابل لمسی بر اساس تجربه خود ایشون زده میشود که شنیدن این تجربیات خودشون به اندازه یک کلاس ارزش داره.
    نکته دیگه اینکه هیچ مطلب جزئی وجود ندارد که با آن پرداخته نشود و تمام سوالات شما با پاسخ دقیق ایشون جواب داده خواهند شد.
    جو کلاس هم به هیچ وجه خسته کننده نیست و به صورت کاملا تعاملی برگزار میشه

  27. دوره ی خوبی بود و مفاهیم خوبی را به شخص من آموخت و در کارم تأثیر به سزایی داشت…با تشکر از جناب دیزجی

  28. با سلام
    کیفیت اموزشی این دوره بسیار عالی بود و تئوری رو خیلی عالی یاد میگیری
    اما تست فقط تئوری نیست و الان یک سال که ابزار و کارهای عملیاتی کردن مهم شده
    این در ایتدا ساده ترین کار چطوری تست کیس نویسی بود و…

    این کلاس از نظر تئوری عالی و برای مدرک گرفتن عالی
    اما من به شخصه دنبال کار عملیاتی بودم که در فصل اخر به این رسیدم و تمام شد

  29. دوره بسیار مفید و کاربردی بود قطعا برای دوستانی که در زمینه تست فعالیت میکنند حائز اهمیت است

  30. این دوره را به تمام دوستانی که در زمینه نرم افزار فعالیت می کنند توصیه میکنم، بطور کلی مطابق با سرفصل به تمام مواردی که برای شروع تست نیاز دارید بطور کاملا شفاف اشراف پیدا میکنید(مباحث مفهمومی پیش از استفاده از ابزارها باید بدانیم)، ناگفته نماند کتاب استاد هم بسیار مفید بود.

  31. دوره بسیار عالی بود پر از مطالب مفید و کاربردی و پایه برای کسانی که میخوان در حوزه تست نرم افزار قدم بگزارن و یا اطلاعات خودشون رو مطابق با استانداردهای موجود بسنجن یا بروز کنن.
    این دوره حتما برای دوستانی که میخوان وارد حوزه تست نرم افزار بشن توصیه میکنم.
    خسته نباشید به برگزار کننده این دوره مهندس دیزجی.

  32. این دوره خیلی در چهارچوب دهی به فرایند تست کمک میکنه همچنین خیلی نکات تجربی خوبی در این حوزه تو کلاس بیان که که بسیار سپاسگذارم

  33. شرکت در این دوره یک روش سیستماتیک برای حل مسائل ارائه میده و در کلاسها موارد بسیاری شبیه ساز محیط واقعیه میشه، همچنین آشنایی با اصلاحات و مفاهیم کمک زیادی به کاهش چالش های محیط کار میکنه.
    فضای کلاس هم به گونه ای که بعد حدود یکسال موارد ذکر شده به جزئیات در ذهنم هست

  34. دوره ISTQB را از کانادا (مونترال ) به صورت آنلاین توسط استاد ایزجی گذروندم . با سپاس فراوان از استاد گرامی که با انتقال معلومات و تحربیات ارزشمندشان این حجم اطلاعات را با حوصله تمام در اختیار اینحانب گذاشتن .
    با توحه به اینکه حجم اطلاعات زیاد و تخصصی بودند ایشان بدون هیچ چشم داشتی زمان بیشتری برای این کلاس اختصاص دادند, همچنین با اختلاف ساعت فراوانی که با کانادا داشتند زمانی را اختصاص دادند که بتوانم این دوره را به اتمام برسانم .
    امید دارم بتوانم در دوره های دیگر ایشان شرکت کنم .

  35. سولماز رنجبران

    اولین دوره ای بود که در زمینه تست شرکت کردم و دوره خیلی خوبی بود
    با توجه به حجم زیاد مطالب بهتره با پیش مطالعه در دوره شرکت کنید
    علاوه بر این، استاد محترم جناب آقای مهندس دیزجی با صبوری تمام، بنده رو توی زمینه تست راهنمایی کردند و ازشون سپاسگزارم

    • بدون اغراق و تعارف بهترین و با کیفیت ترین دوره ایی بوده که تا به حال گذروندم و کسی بخواد کار تست انجام بده به نظرم حتما باید این دوره رو بگذرونه که من برای دوره های دیگه ایشون هم شرکت خواهم کرد بدون شک چون واقعا مفید بوده

  36. بدون اغراق میگم بهترین دوره ای که رفتم این بوده و اگر واقعا کسی بخواد توی حوزه‌تست کار کنه حتما باید این دوره رو‌رفته باشه. من که رشته ام نرم افزار نبود فکر نمیکردم بعد دوره همه مباحث و به این راحتی یاد بگیرم.

  37. بسیار کلاس مفیدی بود . این کلاس را به کسانی که در بدو ورود به شغل تست نرم افزار هستند بسیار توصیه میکنم . همه چیز جامع و مفید توسط استاد دیزجی بیان شد.

  38. شرکت در این دوره برای آشنایی با مفاهیم اولیه تست خوبه ولی برای این افزایش کاراییش پیشنهاد می‌کنم که مثال‌های واقعی‌تر و کاربردی‌تری بیزینس ها بررسی بشن تا مباحث از حالت تئوری دربیان

  39. استاد دیزجی واقعا این دوره رو خوب تدریس می کنند.
    دوره بسیار موثر روی دیدگاه کارشناس تست هستش و برای کسانی که میخوان مدرک این دوره رو بگیرند واقعا کاربردی هست.
    حجم مطالب خیلی زیاد و به نظرم ساعت های بیشتری باید برای دوره در نظر گرفته بشه.

  40. کاملا راضی بودم از این دوره ، مطالب مربوط به istqb رو خیلی عالی آموزش داده میشه ، از لحاظ مبلغی هم از خیلی از آموزشگاه ها کمتر و بهتره

  41. دوره ای که گذروندم بسیار مفید بود و استاد بزرگوار جناب دیزجی با صبوری پاسخ سوالاتمون رو دادند. ظاهرا ایشون تنها استادی هستن که در این زمینه دارن فعالیت پر قدرتی انجام میدن و تخصصی هستند. ضمن اینکه نمونه سوالات بین المللی هم در هر جلسه برامون ارائه میدادن. از ایشون بسیار تشکر میکنم.

  42. بنظرم مطالب مفید و کاربردی بود ولی بهتره پیش نیازهایی رو اعلام کنید تا مهندسین گرامی با ذهنیت و اطلاعات اولیه شرکت کنند.

  43. حضور در کلاس‌های آقای دیزجی خارج از یادگیری اصولی مبانی تست چند مزیت بسیار مهم برای من داشت، اول اینکه می‌توانستم از دانش و تجربه ایشان که از همکاری در شرکت‌های بزرگ به دست آمده است استفاده کنم و در کلاس با باز شدن مباحثی چند در مورد راه‌کارهای مشابه در حال انجام در شرکت‌های ایرانی درک بهتری در مورد مبانی و اشتباهات رایج پیدا کنم و دیگر اینکه یاد بگیرم که یک استاد خوب چگونه رفتاری در سرکلاس باید داشته باشد، کلاس‌ها بسیار گرم بوده و شوخی‌های به جا، درگیر کردن حاضرین در کلاس و سبک ارائه جالب آقای دیزجی باعث می‌شد که حتی کلاس‌های فشرده ۵ ساعت هم خسته کننده نباشد.

  44. حجم مباحث برای نوآموزان یکمی زیاده و بهتره با پیش مطالعه در دوره شرکت کنید.
    زمان دوره کاملا مفید استفاده میشه.
    عکس گرفتن از اسلایده ها مقداری تمرکز روی مباحث رو کم میکنه.

  45. کیفیت آموزش مطالب بسیار عالی
    تمام مواردی که در قسمت انتظارات پس از رویداد درج شده برای من محقق شد.
    ساعت و محل کلاس خوب بود.
    به نظرم با توجه به حجم زیاد مطالب اگر چند ساعتی مثلا ۳ تا ۴ ساعت به زمان آموزش اضافه شود که سرعت انتقال مطالب کمتر شود بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *