دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش JMeter-قسمت نهم: توقف یک تست

Jmeter Tutorial
Jmeter Tutorial

توقف یک تست

دو نوع دستور توقف از منو در دسترس است:

  • (“.“+”Stop (“Control: در صورت امکان تمام Treadها را بلافاصله متوقف می‌کند. بسیاری از Samplerها قابل توقف(Interruptible) هستند که بدین معنی است که Sampleهای فعال می‌توانند زود خاتمه یابند. دستور توقف(Stop) بررسی خواهد کرد که آیا تمام Threadها در مدت زمان پیشفرض متوقف شده‌اند یا خیر، که در اینجا ۵۰۰۰ میلی ثانیه(۵ ثانیه) است. این را می‌توان با استفاده از JMeter Property به نام jmeterengine.threadstop.wait تغییر داد. اگر Threadها متوقف نشده باشند، یک پیام نمایش داده می‌شود. دستور Stop را می توان دوباره اجرا کرد، اما اگر Fail شود، لازم است از JMeter خارج شوید تا پاک شود.
  • (“,”+”Shutdown (“Control: این دستور Threadها را درخواست می‌کند تا در انتهای هر کار فعلی متوقف شوند. هیچ Sample فعالی قطع نخواهد شد. Dialog Box مربوط به Modal Shutdown تا زمانیکه تمام Threadها متوقف شوند فعال باقی می‌مانند.

اگر Shutdown بیش از حد طول کشید، Dialog Box مربوط به Shutdown را خاموش کرده و Run/Stop را انتخاب کنید یا فقط “.“+”Control” را فشار دهید.

هنگام اجرای JMeter در CLI Mode هیچ منویی وجود ندارد و JMeter به ضربات کلیدهایی مانند Control واکنش نشان نمی‌دهد. بنابراین JMeter CLI Mode روی یک پورت مشخص به دستورات گوش می‌دهد(به طور پیش فرض ۴۴۴۵، یک JMeter Property به نام jmeterengine.nongui.port را ببینید). JMeter در صورتیکه پورت پیشفرض مورد استفاده قرار گیرد، از انتخاب اتوماتیک یک پورت جایگزین پشتیبانی می‌کند(به عنوان مثال بوسیله JMeter Instance دیگر). در این مورد، JMeter پورت بالاتر بعدی را امتحان می‌کند، و تا زمانی که به jmeterengine.nongui.maxport به عنوان یک JMeter Property برسد، این کار را ادامه می‌دهد که پیش فرض به ۴۴۵۵ می رسد. اگر maxport برابر یا کمتر از Port باشد، اسکن پورت انجام نمی‌شود.

پورت انتخاب شده در پنجره کنسول نمایش داده می‌شود.

دستورات که در حال حاضر پشتیبانی می‌شوند:

  • Shutdown: شات دان به صورت نرم(یعنی انجام عملیات Shutdown با انجام تمام کارهای مورد نیاز قبل از شات دان)
  • StopTestNow: شات دان به صورت فوری

این دستورات را می توان با استفاده از اسکریپت [shutdown[.cmd|.sh یا [stoptest[.cmd|.sh به ترتیب ارسال کرد. این اسکریپت‌ها در پوشه JMeter bin یافت می‌شوند. این دستورات فقط در صورتیکه اسکریپت از یک host اجرا شود پذیرفته خواهند شد.

گزارش Error

JMeter هشدارها(Warning) و خطاها(Error) را به فایل jmeter.log و نیز برخی اطلاعات را روی Test Run گزارش می‌دهد. JMeter تعداد هشدارها/خطاهای موجود در فایل jmeter.log را در کنار آیکون هشدار(مثلث) در انتهای سمت راست پنجره خود نشان می‌دهد. روی نماد هشدار کلیک کنید تا فایل jmeter.log را در پایین پنجره JMeter نمایش دهد. گاهی اوقات ممکن است خطاهایی وجود داشته باشند که JMeter قادر به گیر انداختن و Log کردن آنها نباشد؛ این موارد در کنسول فرمان(Command Console) ظاهر می‌شوند. اگر تست آنچنانکه از آن انتظار می‌رود رفتار نکند، رفتار شما را به عنوان انتظار نداشته باشد، لطفا Log File را در صورت وجود هر گونه خطای گزارش شده(مثلا شاید یک خطای سینتکسی در یک Function Call وجود داشته باشد) بررسی کنید.

خطاهای Sampling(به عنوان مثال HTTP 404 – file not found) به طور معمول در Log File گزارش نمی‌شود. در عوض این موارد به عنوان Attributeهای Sample Result ذخیره می‌شوند. وضعیت Sample Result می‌تواند در Listenerهای مختلف دیده می‌شود.

 

قسمت‌های بعدی به محض آماده شدن علاوه بر اینکه در صفحه Home وبسایت اطلاعرسانی خواهد شد، به صورت دسته‌بندی شده از اینجا نیز در دسترس است.

ابوالفضل خواجه دیزجی

همچنین ببینید

Selenium

آموزش Selenium-قسمت هفدهم: Mouse Click Event و Keyboard Event و موضوع Action Class در Selenium WebDriver

در این بخش، ما رویداد کیبورد(Keyboard Event) و ماوس(Mouse Event) را در Selenium Webdriver آموزش …

۲ دیدگاه

  1. چرا آموزش JMeter رو ادامه ندادید؟؟؟

    • ابوالفضل خواجه دیزجی
      ابوالفضل خواجه دیزجی

      سلام.
      متاسفانه مشغله های فراوان جلوی ادامه آموزش را گرفت.
      ان شا ا… به زودی آموزش آنرا از سر خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *