سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در میان اتهامات جاسوسی آمریکا، Huawei آزمایشگاه امنیتی خود را در بروکسل بلژیک راه‌اندازی کرد

Huawei
Huawei

طبق گزارش رویترز، شرکت مخابراتی چینی Huawei رسما یک آزمایشگاه امنیتی در بروکسل(Brussels) بلژیک باز کرده است. دلیل چنین کاری از سوی شرکت هوآوی تلاش برای پیروزی بر رهبران اتحادیه اروپا و زدودن اتهامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر تهدید آمیز بودن تجهیزات این شرکت برای امنیت ملی کشورهاست.

مدیران شرکت هوآوی این مرکز شفافیت سایبری را به نمایش گذاشتند که به دولتها و شرکت‌ها اجازه می‌دهد محصولات و کد منبع(Source Code) آنها را بررسی کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین فراتر از فناوری‌های Huawei، و بر سر بزرگترین زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی جهان برای شبکه‌های ۵G با سرعت بالاست.

ایالات متحده به دلیل نگرانی‌ مبنی بر اینکه تجهیزات این شرکت می‌تواند برای تسهیل جاسوسی دیجیتالی توسط دولت چین مورد استفاده قرار گیرد، با متحدان اروپایی خود بر سر ممنوعیت استفاده از تجهیزات هوآوی یک لابی سنگین به راه انداخته است.

در اوایل همین هفته، مدیر مالی هوآوی خانم منگ وان ژو(Meng Wanzhou)، از دولت کانادا به دلیل دستگیری خود در ماه دسامبر گذشته شکایت کرد و اکنون این شرکت گفته است که دولت آمریکا را بابت ایجاد ممنوعیت روی تجهیزات ۵G هوآوی به دادگاه خواهد کشاند.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *