یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مایکروسافت خطای نرم‌افزاری X-Box Live را رفع کرد

X-Box
X-Box

پشتیبانی مایکروسافت در حوزه ایکس باکس در توییتر اعلام کرد که آنها موفق به رفع مشکلی شده‌اند که در تاریخ ۳۰ ژانویه مصادف با ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ باعث جلوگیری از آنلاین شدن بسیاری از کاربران در X-Box Live شده بود.

با توجه به شدت این مشکل، بسیاری از کاربران X-Box One در هنگام تلاش برای ورود به سیستم آنلاین، مشکلات مختلفی را تجربه کردند.

صفحه نمایش سیاه
بسیاری از کاربران گزارش کردند که پس از بوت شدن کنسول‌شان با یک صفحه نمایش سیاه مواجه شده‌اند. این در حالیست که برخی افراد هم برای دسترسی به بازی‌های ذخیره شده خود دچار مشکل شده‌اند. این موضوع باعث شد تا کاربران نگرانی‌های خود را روی وب‌گاه Reddit به اشتراک بگذارند.

مایکروسافت تقریبا بلافاصله به نگرانی‌های کاربران پاسخ داد و گفت که از خطاهای بوت کنسول X-Box، به روز رسانی Title و خطاهای ورود به سیستم آگاه است و در همین جهت تیم X-Box در حال کار بر روی یک Fix می‌باشد. چند ساعت پس از آنکه کاربران این موضوع را گزارش دادند، مایکروسافت در Twitter اعلام کرد که آنها این مشکل را شناسایی کرده و اکنون تمام کنسول‌ها در حالت عملیاتی قرار دارند.

مشکل نرم‌افزاری X-Box Live
در ابتدا، برخی از کاربران فکر کردند که ممکن است خود کنسول کار را متوقف کرده باشد، اما طبق گفته مایکروسافت، این مسئله یک مشکل نرم‌افزاری در X-Box Live بودده است.

بعضی از کاربران توصیه می‌کردند که با جداسازی کابل Ethernet و راه‌اندازی مجدد سیستم از طریق کنسول که اتصالی به X-Box Live ندارد می‌توان این مشکل را حل کرد. با این حال، کنسول‌هایی که با شبکه Wi-Fi پیکربندی شده‌اند نمی توانند از این راه حل استفاده کنند.

مسائل فنی دیگر در گذشته
به طور کلی، Xbox Live نسبتا پایدار است، اما این اولین باری نیست که یک مشکل نرم‌افزاری مانع از استفاده کاربران از این کنسول شده است. در گذشته، کاربران گزارشاتی مبنی بر عدم بارگیری(Loading) بازی‌ها ارائه کرده بودند و این در حالی بود که آنها پرداخت مالی و دانلود کامل و صحیح بازی را انجام داده بودند.

این باگ یک اخطار جدی به مایکروسافت بود که آنها باید برای آن کاری بکنند. اخطاری که به تیم X-Box One گوشزد می‌کند که صحت کارکرد کنسول آنها به شدت به سرورهای آنلاین X-Box One وابسته است، چیزی که رئیس X-Box یعنی فیل اِسپِنسِر(Phil Spencer) قبلا بدان اذعان کرده است.

تحقیق و خبر

 

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *