شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعات خصوصی آنجلا مرکل و رییس جمهور آلمان توسط یک هکر لو رفت

Merkel
Merkel

بر اساس گزارش BBC، یک جوان ۲۰ ساله آلمانی به نشت اطلاعاتی صدها نفر از شخصیت‌های بلندپایه آلمان اعتراف کرده است.

این فرد که هنوز در حال تحصیل است با پدر و مادر خود زندگی می‌کند، که پس از جستجوی خانه وی در ایالت غربی هس(Hesse) در عصر یکشنبه هفته گذشته توسط پلیس، بازداشت شد.

این مظنون به خبرنگاران گفته است که به تنهایی عمل می‌کرده است. اداره جنایی فدرال(BKA) در بیانیه‌ای اعلام کرده است یافته‌های اولیه این نهاد حاکی از آن است که انگیزه این مظنون ناراحتی در مورد اظهارات عمومی که توسط سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و سلبریتی‌ها بیان می‌شود بوده است.

تحقیقات تا کنون همدستی وی را با افراد دیگر ثابت نکرده است.

نشت اطلاعات

این دانش آموز با نام کاربری ۰rbit_@ اطلاعات خصوصی درباره سیاستمداران، رزونامه‌نگاران، و سلبریتی‌ها را روی توییتر منتشر می‌کرده است. آنجلا مرکل(Angela Markel) صدر اعظم فعلی و فرانک والتر اشتاین‌مایر(Frank-Walter Steinmeier) رییس جمهور کنونی آلمان از جمله کسانی هستند که در این نشت اطلاعاتی گرفتار شده‌اند. این نشت اطلاعات در حدود ۱۰۰۰ نفر را گرفتار کرده است.

در اغلب موارد، اطلاعاتی که به صورت آنلاین منتشر شده محدود به آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن خصوصی افراد بوده است، اما در حدود ۶۰ مورد اطلاعات حساس خصوصی بیشتری ارائه شده است.

به عنوان مثال، برای خانم مرکل، علاوه بر آدرس ایمیل، نامه‌های مکاتبه شده نیز لو رفته است. داده‌های منتشر شده حاوی اطلاعات مربوط به اعضای همه طرفهای پارلمان آلمان به غیر از حزب کمونیست افراطی و راست افراطی بوده است.

هیکو لِر(Heiko Loehr)، رئیس امنیت سایبری در BKA، می‌گوید برا اینکه بگوییم این اتفاق دارای انگیزه سیاسی بوده است یا خیر، خیلی زود است.

حکم احتمالی زندان
این مظنون ممکن است با اتهام جاسوسی روی داده‌های خصوصی و انتشار غیر مجاز آن مواجه شود و این موضوع می‌تواند تا چندین سال زندان را به او تحمیل کند. با این حال، از آنجا که مظنون هنوز زیر سن ۲۱ سال سن دارد، پرونده او تحت قانون نوجوانان قرار خواهد گرفت.

طبق قانون نوجوانان در آلمان، حداکثر مجازات زندان برای نوجوانان بسیار پایین‌تر از بزرگسالان است.

نشت اطلاعات موجب درخواست‌های بیشتر برای بهبود اقدامات امنیت سایبری در آلمان شده است.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *