شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سقوط بویینگ ۷۳۷ باعث شده تا به روزرسانی سنگینی روی نرم‌افزار آن انجام شود

Boeing 737 MAX-Ethiopian Airlines
Boeing 737 MAX-Ethiopian Airlines

بوئینگ، بزرگترین تولید کننده هواپیما در جهان، تایید کرد که در چند هفته آینده، یک ارتقا روی نرم‌افزار کنترل پرواز هواپیمای ۷۳۷، که دو بار در ماه‌های اخیر سقوط کرده است، اعمال خواهد کرد.

این حرکت یک روز پس از سقوط هواپیمای ۷۳۷ اتیوپیایی انجام شد. در این حادثه که روز یکشنبه(۱۰ مارس مصادف با ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۷) رخ داد، ۱۵۷ نفر را کشته شدند.

این حادثه باعث شد تا بسیاری از خطوط هوایی در کشورهای مختلف جهان که این هواپیما را در اختیار داشتند، پرواز آنها را به صورت موقت تعلیق نمایند. این اتفاق که البته چند ماه پیش هم با یک سقوط بویینگ ۷۳۷ در اندونزی همراه شده باعث افت شدید اطمینان‌پذیری(Reliability) در این هواپیما شده است.

به روز رسانی نرم‌افزار

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه(۱۱ مارس مصادف با ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷) منتشر شد، سازنده اعلام کرده است که به دنبال سقوط اخیر هواپیمای Lion Air Flight JT610(بویینگ ۷۳۷ سقوط کرده در آبهای جزیره جاوه در اندونزی) در اواخر ماه اکتبر، یک به روز رسانی نرم‌افزار را توسعه داده است.

بوئینگ گفته است:

پس از پرواز هواپیمای JT610 و سقوط آن در جاوه، از چند ماه گذشته تا کنون، بویینگ در حال توسعه یک نرم‌افزار کنترل پرواز برای هواپیمای ۷۳۷ است که هدف آن ایجاد یک هواپیمای امن و حتی امنتر از گذشته است. این توسعه شامل به روز رسانی قانون کنترل پرواز Manoeuvring Characteristics Augmentation System-MCAS(سیستم تقویت ویژگی‌های مانور)، نمایش خلبانی(Pilot Displays)، دفترچه‌های عملیاتی(Operation Manuals)، و آموزش خدمه(Crew Training) است. سیسم پیشرفته قانون کنترل پرواز در این نسخه مشتمل بر ورودی‌های Angle of Attack-AOA بوده و دستورالعمل‌های Stabiliser Trim را در پاسخ به خواندن AOA اشتباه محدود می‌کند. بعلاوه این به روز رسانی برای دستورالعمل Stabiliser به منظور حفظ Elevator Authority یک محدودیت ارائه می‌دهد.

به گفته AP، به غیر از هواپیمایی اتیوپی، خطوط هوایی دیگری نیز از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ استفاده می‌کنند، که از آن جمله می‌توان به چین، اندونزی، مکزیک، برزیل و آرژانتین نام برد. در حال حاضر اکثر کاربران این هواپیما استفاده از آنرا به حالت تعلیق در آورده‌اند.

همانطور که در گزارش AP آمده است، خطوط هوایی زیر این هواپیما را موقتا جایگزین خواهند کرد:

  • Caribbean carrier Cayman Airways
  • Comair در آفریقای جنوبی
  • Royal Air Maroc در مراکش
تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *