جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزنامه‌های آمریکایی مورد یک حمله سایبری قرار گرفتند

Attacker
Attacker

بر اساس ادعای لس آنجلس تایمز، یک مورد خاموشی سرور در انتهای هفته گذشته به عنوان یک حمله مخرب به سیستم‌های کامپیوتری شبکه Tribune Publishing شناسایی گردید. این حمله که ظاهرا “از خارج از ایالات متحده نشات گرفته بود”، برای چاپ و توزیع روزنامه‌های مهم ایالات متحده اختلال شدیدی را به ارمغان آورد.

این حمله سایبری منجر به اختلالات شدید در حوزه چاپ و تحویل روزنامه‌ها شد. از این دست جراید می‌توان به این موارد اشاره کرد: Los Angeles Times و دیگر روزنامه‌های آمریکایی از جمله نسخه‌های ساحل غربی وال استریت ژورنال و New York Times(که در شهر لس آنجلس و در چاپخانه المپیک لس آنجلس تایمز چاپ می‌شوند).

لس آنجلس تایمز در این رابطه گفته است: “تیم‌های فناوری به شدت به قرنطینه ویروس کامپیوتری مشغول هستند، اما این ویروس از طریق شبکه Tribune Publishing گسترش یافته و سیستم‌هایی را که برای فرآیند چاپ و تولید اخبار ضروری هستند را آلوده کرده است.”

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: “روزنامه‌های متعددی در سراسر کشور تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند، چرا که آنها یک پلتفرم تولید را به اشتراک گذاشته‌اند. ما معتقدیم هدف از چنین حمله‌ای این است که زیرساخت‌ها، مخصوصا سرورها را غیرفعال نمایند، و به صورت همزمان اقدام به سرقت اطلاعات نیز بنمایند.”

این منبع توضیح نمی‌دهد که بر چه اساس و بر مبنای چه شواهدی ادعای حمله از خارج ایالات متحده آمریکا مطرح شده است.

Tribune Publishing نیز در همین راستا اعلام کرد: “اطلاعات شخصی مشترکان ما، کاربران آنلاین و مشتریان تبلیغاتی به خطر نیفتاده است. ما برای هر گونه ناراحتی پیش آمده عذرخواهی نموده و از خوانندگان و شرکای تبلیغاتی خود بابت صبر و شکیبایی تشکر می‌کنیم. “

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *