دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تسریع در خاتمه Google Plus به دلیل باگ API

Rip Google Plus
Rip Google Plus

گوگل دو روز پیش اعلام کرد پس از شناسایی یک باگ در API که جزئیات اطلاعاتی ۵۲ میلیون کاربر را فاش کرده است، تصمیم به خاموش کردن شبکه اجتماعی Google Plus گرفته است.

رخنه اصلی دو ماه پس از آن اتفاق افتاد که شرکت باگی را کشف کرد که داده‌های ۵۰۰،۰۰۰ کاربر را در ماه اکتبر افشا کرده بود. باگ موجود در API، گوگل را مجبور کرد تا خاتمه گوگل پلاس را برای ماه آگوست ۲۰۱۹ اعلام نماید.

با این حال، پس از کشف یک باگ جدید در نرم‌افزار گوگل پلاس، این شرکت اعلام کرد پلتفرم گوگل پلاس در آوریل ۲۰۱۹ رسما پایان خواهد یافت. گوگل اعلام کرد که نقص را پیدا کرده و آن را از ۱۳ نوامبر رفع کرده است.

گر چه داده‌های کاربری در مجموع شش روز در معرض آسیب پذیری بوده است، اما گوگل اعلام کرده است “هیچ مدرکی بابت سو استفاده از اطلاعات کاربران وجود ندارد”.

دیوید تکر(David Thacker)، معاون مدیریت پروژه Google، در یک پست وبلاگی نوشته است: “با کشف این باگ جدید، ما تصمیم گرفتیم که تمام API های Google Plus را خاتمه دهیم؛ این موضوع طی ۹۰ روز آینده رخ خواهد داد. علاوه بر این، ما تصمیم گرفتیم از آگوست ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۱۹ غروب +Google را تسریع کنیم. هر چند که ما متوجه شدیم که توسعه‌دهندگان به دنبال آن هستند، اما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کاربران ما محافظت می‌شوند.”

وی در این پست اظهار نموده که این باگ API را طی یک تست روتین روی آخرین به روز رسانی نرم‌افزاری خود که در ماه نوامبر منتشر شده، یافته است.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *