جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتماد سایبری آلمان به فیسبوک هم فروریخت

Unsecured Facebook
Unsecured Facebook

یک نهاد امنیتی آلمان تائید کرده است که یکشنبه هفته جاری قرار است طرحی از سوی آلمان برای اتخاذ اقداماتی علیه فیسبوک(Facebook) صورت گیرد، که بر اساس آن شرکت فیسبوک باید جمع‌آوری برخی از داده‌های کاربری را در این کشور متوقف نماید.

بر اساس گزارش رویترز(Reuters)، روزنامه Bild am Sontagg اعلام کرده است که اداره کارتل فدرال(Federal Cartel Office-FCO) نگران جمع‌آوری داده‌های کاربران فیسبوک از شرکت‌های ثالث، از جمله توییتر، اینستاگرم و WhatsApp است.

رویترز خاطر نشان کرد که FCO متوجه شده است که این شبکه اجتماعی از طریق گرفتن اطلاعات از افراد، بدون رضایت آنها، از موقعیت غالب خود در بازار سوء استفاده می‌کند.

روزنامه Bild am Sontagg گفته است که FCO در هفته‌های پیش رو اقداماتی که فیسبوک باید اتخاذ کند را ارائه خواهد داد. این مقاله همچنین بیان می‌کند که ممکن فیسبوک به جای اقدام فوری، یک مهلت برای اقدامی در راستای تطابق با قوانین داشته باشد.

در هر حال در صورتیکه فیسبوک زیر بار این موضوع نرود، ممکن است با جریمه ده‌ها میلیون یورویی مواجه شود.

شواهد امر حاکی از آن است که فیسبوک قصد دارد با قدرت موضع خود را حفظ کرده، و به هیچ وجه با نهاد حاکمیتی همکاری نکند، چرا که سخنگوی فیسبوک گفته است: “فیسبوک با یافته های FCO مخالف است و همچنان از موضع خود دفاع خواهد کرد”.

با توجه به اینکه فیسبوک در بسیاری از کشورهای دنیا به صورت مستدل یک تهدید سایبری قلمداد شده است و تقریبا به هیچ درخواستی به جز دستورات دولت فدرال آمریکا پاسخ نمی‌دهد، به نظر می‌رسد مزایای مالی فیسبوک در زمینه جمع‌آوری اطلاعات به لحاظ سودآوری بسیار بالاست، که آنها حاضر هستند جریمه‌های فوق‌العاده سنگین را بپردازند، اما همچنان موضع ضدامنیتی خود را حفظ کنند.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *