پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعات فاش شده بیش از ۳۰۰ هزار کاربر ایرانیِ فیسبوک به صورت عمومی فروخته می‌شود

Data Hack
Data Hack

به تازگی مشخص شده است که اطلاعات محرمانه و فردی ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک از قبیل تاریخ تولد، ایمیل، موقعیت مکانی، آدرس، تلفن، ایمیل و برخی از دیگر اطلاعات، توسط هکرها سرقت شده است، که البته در این میان اطلاعات برخی از کاربران ایرانی نیز به چشم ‌می‌خورد.

بخش زیادی از این اطلاعات در دی ماه سال گذشته توسط هکرها در اینترنت منتشر شد. البته آنچه که مشخص است این است که گویا یک فروم به عنوان مرکز این هک گسترده شناسایی شده، که عامل انتشار عمومی این اطلاعات بوده است. حجم زیادی از این اطلاعات مشتمل بر اطلاعات محرمانه کاربریست. جالب است که شما می‌توانید با یک ثبت نام ساده در این فروم و پرداخت هزینه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات حدودا رکوردهای اطلاعاتی ۵۳۳ میلیون کاربر را در بر می‌گیرد، که برخی معتقدند احتمال آن وجود دارد که تعداد اطلاعات شخصی سرقت شده از این حدود هم بیشتر باشد، که البته هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است.

آمار بارزی که از سرقت اطلاعات کاربری تاکنون مشخص شده است، شامل این موارد می‌باشد:

  • ۳۲ میلیون کاربر آمریکایی
  • ۱۱ میلیون کاربر انگلیسی
  • ۶ میلیون کاربر هندی
  • ۳۰۱ هزار و ۷۲۳ کاربر ایرانی
Disclosed data of Iranian users
Disclosed data of Iranian users

فیسبوک اعلام کرده است که اطلاعات فاش‌شده مربوط به ۲ سال پیش می‌شود. به گفته‌ی فیسبوک، این اطلاعات در سال ۲۰۱۹ فاش شده بودند و این شرکت مشکلات را مردادماه سال ۲۰۱۹ برطرف کرده است.

پیش از این، اطلاعات فاش‌شده فیسبوک در تلگرام و توسط یک بات تلگرامی فروخته می‌شد، که باز هم همه کاربران تلگرام می‌توانستند به سادگی و با پرداخت هزینه به این اطلاعات دست یابند.

اما طوفان اصلی نه لو رفتن این اطلاعات بلکه سواستفاده از این اطلاعات است. برخی متخصصات امنیت اعتقاد دارند، این موضوع به زودی باعث ایجاد موجی از کلاهبرداری‌های سایبری خواهد شد.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *