یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب Permutation Tests for Complex Data: Theory, Applications and Software

Permutation Tests for Complex Data-Theory Applications and Software
Permutation Tests for Complex Data-Theory Applications and Software

مشکلات متعدد در زمینه تست چندمتغیرۀ(Multivariate) پیچیده در بسیاری از رشته‌های علمی مانند مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی دیده می‌شود. در نتیجه، آمارهای مدرن به تست جایگشت(Permutation Testing) برای داده‌های پیچیده با حجم نمونه پایین و متغیرهای زیاد، به ویژه در مطالعات شهودی نیاز دارند.

نویسندگان [در این کتاب]، خلاصه‌ای از تست‌های جایگشت با تمرکز بر پیشرفت‌های نظریِ اخیر در مشکلات تست جایگشت پیچیدۀ یک متغیره و چند متغیره ارائه کرده‌اند. این کتاب باعث می‌شود خواننده به طور کامل با تفکر موجود امروزی به روز شود.

ویژگی های کلیدی:

  • بیشترین متدولوژی‌های تست جایگشت یک متغیره و چند متغیره را بررسی می‌کند.
  • شامل کدهای نرم‌افزاری گسترده در MATLAB، R و SAS است که به طور برجسته مثال‌های کاری را ارائه کرده، و Case Studyهای واقعی از هر دو نوع مطالعات تجربی و شهودی را استفاده می‌کند.
  • شامل یک نرم افزار رایگان مستقل NPC Test Release 10 با یک رابط گرافیکی که به تمرین کنندگان از هر زمینه علمی اجازه می‌دهد تقریبا به راحتی تمام روال‌های پیچیده تست موجود در کتاب را پیاده‌سازی کنند.
  • برای مهمترین و پرتکرارترین مواجهه با مشکلات واقعی در تحلیل‌های چند متغیره را ارائه کرده و مورد بحث قرار می‌دهد.
  • یک وب سایت تکمیلی حاوی تمام مجموعه داده‌های(Test Data) مورد بررسی در کتاب، به همراه آماده‌سازی برای استفاده از کدهای نرم افزار.

در کنار مجموعه گسترده‌ای از موارد کاربردی، نویسندگان، یک تئوری کامل تست جایگشت را با توضیحات رسمی، اثبات و تحلیل Case Study واقعی ارائه می‌دهند. تمرین کنندگان و محققانی که در زمینه‌های مختلف علمی مانند مهندسی، آمار زیستی(Biostatistic)، روانشناسی یا پزشکی کار می‌کنند، از این کتاب متنفع خواهند شد.

آموزش

همچنین ببینید

Bad Test Environment

محیط تست فقیر

  Bad Test Environment آقا جون شتر سواری دولا دولا نمی‌شه. اگر می‌خواید تیم تست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *