جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب Software Requirements-Developer Best Practices

Software Requirements
Software Requirements

در حال حاضر در نسخه سوم، به عنوان راهنمایی کلاسیک برای مهندسی نیازمندی‌های نرم‌افزار، این کتاب به طور کامل با موضوعات، نمونه‌ها و راهنمایی‌های جدید به روز شده است. دو شخص پیشرو در جامعه مهندسی نیازمندی‌ در این کتاب با هم همکاری کرده‌اند. این کتاب یک مجموعه جدید از شیوه‌هاییست که طیف گسترده‌ای از توسعه و مدیریت نیازمندی‌ها را در پروژه‌های نرم افزاری پوشش می دهد.

  • تکنیک‌های عملی، موثر و تست شده برای مدیریت فرآیند مهندسی نیازمندی‌ها را به صورت end-to-end تشریح می‌کند.
  • ارائه نمونه‌هایی که نشان می‌دهند چگونه “شیوه‌های خوب”(Good Practices) در نیازمندی‌ها  می‌توانند منجر به درخواست تغییر کمتر، رضایت بالاتر مشتری و هزینه‌های پایین‌تر در توسعه شوند.
  • به روزرسانیِ کامل با نمونه‌های جدید و بسیاری از شیوه‌ها و تکنیک‌های نو.
  • تشریح چگونگی اِعمال شیوه‌های موثر در مورد پروژه‌های Agile و چندین پروژه خاص دیگر.
  • هدفگذاری تحلیلگران کسب و کار، توسعه‌دهندگان، مدیران پروژه و سایر ذینفعان پروژه نرم‌افزاری که درک کلی از روند توسعه نرم‌افزار دارند.
  • به اشتراک گذاری بینش حاصل شده از تجربه گسترده نویسندگان که ارائه صدها دوره آموزشی، سخنرانی، و وبینار در زمینه نیازمندی‌های نرم‌افزار را به عهده داشته‌اند.

فصول جدید این کتاب مشتمل بر تعیین نیازمندی‌‌های داده‌ای، نوشتن نیازمندی‌های Functional به صورت باکیفیت، و استفاده مجدد از نیازمندی‌هاست. عمق قابل توجهی نیز روی نیازمندی‌های کسب و کاری، تکنیک‌های استنباط و استخراج، و غیره اضافه شده است. علاوه بر این، فصول جدید تمریناتی برای نیازمندی‌ها در راستای وضعیت‌های پروژه‌ایِ خاص پیشنهاد می‌کنند، که شامل این موارد می‌شوند: ارتقاء و جایگزینی، راهکارهای بسته‌بندی شده، برونسپاری، اتوماسیون فرآیند کسب و کار، آنالیتیک و گزارشگیری، و پروژه‌های سیستم‌های تعبیه شده(Embedde) و بلادرنگ(Real-Time).

آموزش

همچنین ببینید

Bad Test Environment

محیط تست فقیر

  Bad Test Environment آقا جون شتر سواری دولا دولا نمی‌شه. اگر می‌خواید تیم تست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *