جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب TestGoal: Result-Driven Testing

TestGoal Result Driven Testing
TestGoal Result Driven Testing

تست نرم‌افزار به طور سنتی به عنوان یک فعالیت دشوار و وقت‌گیر که انجام آن در فرآیند توسعه نرم‌افزار سخت است، نگریسته می‌شود. این کتاب دیدگاه دیگری را ارائه می‌دهد. این کتاب به ذینفعان توضیح می‌دهد که چگونه تست می‌تواند به توسعه نرم‌افزار و انجام کسب و کار، ارزش بیافزاید. بعلاوه این کتاب به تستر اطلاعات عملی نیز ارائه می‌دهد.

TestGoal فقط یک متدولوژی دیگر نیست. [بلکه] چند متدولوژی خوب موجود در تست است. اما، مانند هر تخصص دیگری، تست نیز در برگیرنده بیش از کاربرد ساده از یک متدولوژی است. بعد از همه این متدولوژی‌ها [این نکته حائز اهمیت است که]، پیروی دقیق از یک متدولوژی خاص، تضمین موفقیت نیست. موفقیت نتیجه ذهنیت، شور و شوق، دانش و مهارت تستر است. این عوامل تعیین می‌کنند که آیا یک متدولوژی به طور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گرفته است و آیا تست با تمرکز روی نتیجه‌گرایی انجام شده است یا خیر. این موارد موضوعاتیست که کتاب پیش رو یعنی TestGoal روی آنها تمرکز کرده است: نگرش نتیجه‌گرا، اصول و تخصص تست به عنوان پایه، و یک برنامه شش مرحله‌ایِ در دست اجرا برای تست نتیجه‌گرا.

آقای Derk-Jan de Grood و همکارانش از شرکت بین‌المللی تست نرم‌افزار Collis، مشکلات عمده در پروژه‌های تست را بابت تجربه حرفه‌ای و گسترده خود می‌دانند. کتاب TestGoal از سطح دفتری پدیدار شده است و بیش از یک دهه از بهترین شیوه‌ها(Best Practice) را در بر می‌گیرد. TestGoal توسط متخصصان حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها آماده شده است و ذهنیت، دانش و مهارت‌ها را برای افزودن ارزش به تست و توسعه نرم‌افزارِ موفق‌تر ترکیب می‌کند.

این کتاب به زبان ساده توضیح می‌دهد شما چگونه می‌توانید نتیجه تست را هدایت کنید. این کتاب توضیح می‌دهد که چرا تست مهم است و علاوه بر آن تمام فعالیت‌های مربوط به تست را نیز شرح می‌دهد. این کتاب با نمونه‌های شناخته شده، راهنمایی‌های عملی و چک‌لیست مفید غنی شده است. این موضوع باعث می‌شود که یک “Go Kit” ایجاد شود، که تسترها را قادر می‌سازد تا بلافاصله شروع به کار کرده و به سازمان خود ارزش بیفزایند.

آموزش

همچنین ببینید

Bad Test Environment

محیط تست فقیر

  Bad Test Environment آقا جون شتر سواری دولا دولا نمی‌شه. اگر می‌خواید تیم تست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *