وب سایت کتابخانه شما چقدر خوب است؟ به استثنای اینکه شما کتابدار هستید و اطلاعات سیستم را ستاپ میکنید، سرویسهای کتابخانهای آنلاین میتواند برای هدایت کردن کاربر [به مقصد مربوطه] سخت باشد. در واقع، بسیاری از کاربران بدون یافتن چیزی که دنبال آن هستند، ناامید میشوند. امروزه بسیاری از سرویسهای جستجو و بازیابی که پیش از این مبتنی بر پایگاه داده بودند، اکنون مبتنی بر وب بوده و بخشی از وب سایت رسمی کتابخانه هستند. به طوری که کتابخانهها به طور فزایندهای از وب برای ارائه خدمات داخلی و از راه دور به صورت آنلاین استفاده میکنند، [بنابراین] مهم است که سایتهای آنها جذاب، آسان برای هدایت کاربران و متناسب با آنچه در ذهن کاربر نهایی کتابخانه ایجاد شده باشد. این کتاب به مبتدیان و کارشناسان کمک خواهد کرد تا به طور سیستماتیک، وب سایتهای خود را برای مشتریانشان تعیین کنند.
با استفاده از بهترین شیوههای(Best Practice) تست Usability، شما نحوه اندازهگیری این موارد را یاد خواهید گرفت: برای کاربران جدید یادگیری نحوه حرکت و استفاده از سایت چقدر آسان است؛ چقدر آسان است که کاربران تعامل با سایت را بیاموزند؛ سایت چه مقدار برای رساندن کاربران به اطلاعات مورد نظرشان موثر است؛ این که آیا کاربران انگیزه استفاده از تکنولوژی را دارند یا خیر. تیم متخصصین تالیف [این کتاب] نه تنها در فرآیند تست Usability با شما گام بر میدارند، بلکه برای پشتیبانی از تست، تجدید نظر با الهام از دادههای جمعآوری شده و مدیریت هزینه، به تصمیمگیری نیز ورود میکنند. برای همه انواع کتابخانهها، این دستورالعمل گام به گام یک ابزار مطمئن برای ایجاد یک وب سایت برنده برای مشتریان کتابخانه است.