شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به رزورسانی جدید نرم‌افزار بویینگ ۷۳۷ مکس توسط FAA مورد موافقت قرار گرفت

Boeing 737 MAX-Ethiopian Airlines
Boeing 737 MAX-Ethiopian Airlines

به گزارش وال استریت ژورنال(WSJ)، اداره هواپیمایی فدرال(FAA) به روز رسانی نرم‌افزار بویینگ ۷۳۷ مکس و تغییرات آموزش خلبانی را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، به روز رسانی‌ها و تست‌های بیشتری قبل از انتشار لازم خواهد بود.

به گفته وال استریت ژورنال به نظر می رسد که تغییرات نرم‌افزاری ظاهرا سیستم تقویت مشخصه‌های مانور(Manoeuvring Characteristics Augmentation System-MCAS) را به لحاظ تهاجمی بودن کاهش می‌دهد، که همین امر به خلبان اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی هواپیما داشته باشد.

نقص MCAS

بر اساس گزارش‌های متعدد، اعتقاد بر این است که یک خطای MCAS در حادثه ماه اکتبر ۲۰۱۸ هواپیمای خط هوایی Lion Air نقش مهمی ایفا کرده است.

FAA گفته است بین این حادثه و حادثه دوم که در اوایل ماه مارچ در اتیوپی رخ داده است، شباهت وجود دارد.

این آژانس به درخواست ارائه نظر برای وال استریت ژورنال پاسخی نداده است.

بوئینگ گفته است که به روز رسانی شامل یک چراغ اخطار خواهد شد، که قبلا بخشی از یک بسته Opticalای بوده است که حامل‌ها می‌توانستند آنرا [به عنوان آپشن] خریداری کنند.

گزارش وال استریث ژورنال اعلام می‌کند که این به روز رسانی آموزش بهتری برای خلبانان این هواپیما فراهم خواهد کرد. این به روز رسانی شامل دوره‌های آموزش تعاملی جدید، اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی عملکرد سیستم MCAS و نحوه غیر فعال کردن آن خواهد بود.

قبلا، بوئینگ مکررا گفته بود که خلبانان باتجربه بویینگ ۷۳۷ نیازی به گذراندن دوره‌های فراگیر ندارند. پیش از دو حادثه اخیر یعنی پرواز Lion Air و اتیوپی، خلبانان به جای استفاده از یک شبیه‌ساز پرواز سنتی از دو ساعت آموزش در iPad استفاده کرده‌اند.

فیکس نرم‌افزاری

سخنگوی FAA به خبرگزاری واشنگتن پست گفته است:

انتظار می‌رود که نرم‌افزار در اوایل هفته آینده نصب شود؛ ما در آن زمان آن را ارزیابی خواهیم کرد. طبق گزارش CNN، سه حامل آمریکایی که هواپیماهای Boeing 737 Max را پرواز می‌دهند، تغییرات نرم افزاری بوئینگ را در آخر هفته مورد تست قرار دادند.

بر اساس گزارش، سه شرکت حامل آمریکایی و همچنین دو شرکت هواپیمایی غیر آمریکایی کوچکتر، پروازهای طراحی شده و شبیه‌سازی شده Lion Air را با استفاده از نسخه‌های فعلی و به روزرسانی شده این نرم افزار، انجام دادند.

با استفاده از نرم افزار به روز شده، هر خلبان با استفاده از شبیه‌ساز پرواز موفق به فرود هواپیما شد. اما با تمام این اوصاف بعید است تا زمانی که همه داده‌های جعبه سیاه تجزیه و تحلیل شوند و تست‌های بیشتری در به روز رسانی جدید انجام شود، FAA ممنوعیت پرواز این نوع هواپیما را لغو کند.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *