چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

باگ Facebook منجر به لو رفتن عکس‌های خصوصی ۶٫۸ میلیون کاربر شد

Facebook
Facebook

یک باگ Facebook منجر به لو رفتن ۶٫۸ میلیون عکس شخصی از کاربران این شبکه اجتماعی شد. این شرکت خبر مذبور را در روز جمعه در یک پست وبلاگی ویژه Developerها اعلام نمود.

Facebook گفته است که این باگ به توسعه‌دهندگان ثالث اجازه داده است تا به عکس‌هایی که افراد آپلو کرده‌اند و آنها را به صورت عمومی به اشتراک نگذاشته بودند، دسترسی وجود داشته باشد.

تامر بار(Tomer Bar) مدیر بخش مهندسی Facebook گفته است: “ما بابت این اتفاق متاسفیم. ما در Facebook افرادی که احتمالا درگیر این مشکل خواهند شد را مطلع کرده و خواهیم کرد.”

وی در پست مذبور گفته است که Facebook این باگ را در ۲۵ سپتامبر امسال کشف کرده است، اما عکس‌های خصوصی کاربران در مجموع ۱۲ روز در معرض دید قرار داشته است.

وی در این پست می‌افزاید: “به دلیل این باگ، احتمالا برخی از اپلیکیشن‌های ثالث بین روزهای ۱۳ سپتامبر تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ یعنی به مدت ۱۲ روز، به مجموعه‌ای گسترده از عکس‌های کاربران دسترسی داشته‌اند. در حال حاضر، ما معتقدیم احتمالا این باگ ۶٫۸ میلیون کاربر و ۱۵۰۰ اپلیکیشن که توسط ۸۷۶ توسعه‌دهنده ساخته شده را تحت تاثیر قرار داده است.”

Facebook اعلام کرد در همین راستا ابزاری را برای توسعه‌دهندگان Release می‌کند،که آنها را قادر می‌سازد تا بفهمند کدام کاربران بواسطه این باگ متاثر شده‌اند.

تحقیق و خبر

همچنین ببینید

Selenium WebDriver 3-6

کارگاه عملی آموزش آنلاین ابزار Selenium WebDriver 3 با استفاده از Java(نوبت ششم)-به زبان فارسی

امروزه با افزایش تمایل بازار به تحویل سریع محصولات توسط شرکت‌های انفورماتیک، تمام همّ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *